G-man

Half-Life/Portal Hikayesi forumu
Cevapla
Kullanıcı avatarı
obantr
Site Admin
Mesajlar: 6
Kayıt: Cum May 11, 2018 2:32 pm
Konum: İstanbul
İletişim:

G-man

Mesaj gönderen obantr » Sal May 15, 2018 6:10 pm

Resim

G-man Amerika da Government Man’in kısaltmasıdır. Yani devlet adamı anlamına gelir. Aynı zamanda FBI Ajanları ve yüksek mevkideki kişiler, bürokratlar içinde kullanılır. Oyunda hiç bir yerde bu gizemli karakterin adı geçmez sadece oyun dosyalarında gman olarak adı geçer. Oyunda bu karaktere gman şeklinde hitap eden yoktur.

Yüksel ve ışılda, Bay Freeman. Yüksel ve Işılda. Senin işte uyuduğunu ima istemediğimden değil.
Hiç kimse senden fazla dinlenmeyi hak etmiyor. Ve Dünyadaki tüm çabalar çöpe gidinceye kadar... iyi. Hadi sadece senin saatinin tekrar geldiğini söyleyim. Yanlış yerdeki doğru adam dünyadaki tüm farkları yapabilir. Öyleyse uyan, Bay Freeman. Uyan ve külleri kokla. – G-man.

G-man, Half-Life serisinde birkaç kez karşılaştığımız gizemli ve esrarengiz bir karakterdir.
“uğursuz/Kötü boyutlararası brükrat” olarak referans edilmiştir.

Onun tuhaf davranışlar sergilediği ve insan üstü güçlere sahip olduğu bilinir.
Onun kimliği ve eylemlerinin nedenleri tamen cevapsız kalmıştır/açıklanmamıştır.
Bu güne dek onun bir gruba bağlılı bilinmemektedir.
O denetmen ve nihai işveren rolünü oynar. Gordon Freeman’i ve diğer karakterleri Half-Life serisi ilerken gözetler. Bazen onlara yardım eder bazense engel olur.

G-man Özellikleri
Biolojik Özellikler
Dünya Bilinmiyor.
Eşyaları
Silahları: Glock Tabanca (Hiç Kullanılmadı)
Ekipmanı: Çanta, Cep Telefonu
Fiziksel Özellikleri
Irk: Bilinmiyor (İnsan görünümünde)
Cinsiyet: Erkek (görünüm)
Saç Rengi: Koyu Kahverengi
Göz Rengi: Mavi (Half-Life ve ek paketlerinde)
Yeşil (Half-Life 2 ve ek paketlerinde)
Kronolojik ve Politik Bilgiler
Üyelik Bilinmiyor
Oyun Bilgisi
Seslendiren: Michael Shapiro
Modelemede faydalanılan: Frank Sheldon (HL2)
Dizayn edenler:
Chuck Jones (HL1)
Bill Van Buren (basit model) (HL2)
Dhabin Eng (detaylar) (HL2)
Doug Wood (yüz mimikleri) (HL2)
Varlık adı: monster_G-man (GoldSrc)
npc_G-man (Source)

Göründüğü Oyunlar

Half-Life
G-man ilk defa Sektör C’de Freeman’in karşısındaki ters yöne giden elektrikli tramvayin içinde Half-Life’ın giriş sahnesinde göründü. O bir şekilde Freeman’den önce Test Laboratuvarları ve Kontrol Tesislerine Freeman’den önce gelir. Deney başlamadan önce G-man Anormal Malzemeler Laboratuvarında ses geçirmez ve kilitli bir odanın içinde bir bilim adamıyla tartışırken görülür sadece mırıldanmalar duyulur.

(Resonance Cascade) Rezonans Çağlayanı felateinden sonra yani Black Mesa’da oyunun başlamasıyla,
G-man’in Gordon Freeman’i erişilemeyecek noktalardan sessizce oyun boyunca izlediği, gözlemlediği görülebilir.

Gordon Half-Life’ın son Boss’u/Büyük Düşmanı Xen’in hükümdarı Nihilanth’ı yendikten sonra G-man oyuncuyu “güvenli” bir yere açıklanamayacak bir soyut şekilde getirir, Gordon’un yanında gözükürken, onun silahlarına “Bunların çoğu zaten devlet mülkiyetiydi” bahanesiyle el koyar, ve ona Xen’in belirli bölgelerini gösterir. G-man Gordon’a onu çok dikkatlice gözlemlediğini ve Gordon’u Xen’deki eylemleri nedeniyle över, artık Xen’in artık işverenlerinin kontrolünde olduğunu söyler. Bunu söylediğinde ölü HECU Deniz Piyadelerini, patlamış tankları ve düşmüş bir savaş uçağını Gordon’a gösterir. Zemin Black Mesa’nın bulunduğu New Mexico çölüdür. Gökyüzü Xen’i andırsada bu oyun motorunun GoldSrc’nin gökyüzü kutusunu dinamik olarak değiştiremediğinden kaynaklanmıştır. Bunu G-man oyuncuya bir ilüzyon gibi gösterir.

Sonunda sahne değişir ve kendimizi Black Mesa tramvay rayında boşlukta yüksek hızda giderken buluruz. G-man Gordon’u, yaptığı hizmetleri “işverenlerine” önerdiği söyleyerek bilgilendirir ve ona bir iş teklif eder.

Kabul edilen (Canon) hikaye Gordon’un işi kabul ettiğini belirtir, Ancak oyuncuya reddedilemeyecek bir seçim sunulur, “özgür seçim ilüzyonu” bu seçim Half-Life 2’de G-man tarafından tekrar hatırlatılır.
Seçimi reddetmek silahsız Freeman’in düşman Uzaylı Askerlerinden oluşan büyük bir orduyla karşılaşmasına sebep olur ve ekran kararırken G-man son sözlerini söyler: “Pişmanlık yok, Bay Freeman.” İlginç biçimde oyun dosyalarında G-man’in bu konuşmasının uzun versiyonu da bulundu.

“(...) ama yaptığın soykırımdan kurtulan ufak bir grup, türlerinin tamaen yok olmasından sorumlu olan adamla karşılaşma şansını yakalamayı çok istemektedirler."
(Bu yazı muhtemelen Xen yaratıklarını referans etmiştir.)

Half-Life Opposing Force

“G-man Adrian Shephard’ın Black Mesa Araştırma Tesisinden çıkmasına engel oluyor, G-man’in arkasında bulunan HECU piyadelerinin G-man’in orada bulunduğundan habersiz uçağa doğru bindiktikleri görülüyor.”

G-man Opposing Force’ta hikayede hafiften daha doğrudan bir rol oynuyor.

Değişimli olarak oyuncuya engel oluyor ve yardım ediyor. Onbaşı Adrian Shephard’ı aynı zamanda basitçe gözlüyor.

Eğitim bölümünde önyüklüme kampı sırasında pencreden baktığımızda G-man’in bir subayla konuştuğu ve ara sıra oyuncuya baktığı görülüyor. Talim eğitmeni Shephard’ın eğitiminin gizemli bir şekilde hızlandırıldığından bahsediyor, Bununla G-man’in Black Mesa kazasından önce bilinmeyen sebeblerden dolayı Shephard’la ilgilendiği ima ediliyor.

“Welcome to Black Mesa” (Black Mesa’ya Hoşgeldin) bölümünde Shephard küçük bir yolda kapana kısılıyor, ölümcül radyoaktif sıvılar kademeli bir biçimde ona doğru yükseliyor. G-man’in kapıyı açması sayesinde Shephard kurtuluyor. Böylece doğrudan G-man Shephard’ın hayatını kurtarıyor. Bir bölüm sonra “We Are Pulling Out” (Biz geri çekiliyoruz) bölümünde Shephard Black Mesa tessinden çıkmak için V22 Osprey Uçağına doğru koşmaya başlıyor. Ancak G-man’in hangar kapısını kapatıyor. Diğer HECU piyadeleri tesisten uçakla ayrılırken G-man nedeniyle Shephard tesisten çıkamıyor. Bir sonraki bölümde “The Package” (Paket) G-man Adrian Shephard’in etkisiz hale getirdiği nükleer bombayı tekrar aktif hale getiriyor ve sonunda bu bomba Black Mesa tesisini yok ediyor.

Shephard Gene Worm’u (Gen Kurtunu) yendikten sonra oyunun sonunda G-man tekrardan beliriyor. Bu vesileyle Shephard kendini HECU’ya ait V22 Osprey’lerden birinin içinde kendini G-man’in karşısında buluyor. G-man Shephard’ı bilgilendiriyor, iş vereninin asıl isteklerinin aksine Shephard’a onu kurtardığını ancak göz altına aldığını söylüyor. G-man bunu söylerken Shephard’ın Black Mesa tesisinde karşılaştığı “tüm zorluklara karşı adepte olma ve hayatta kalma” yeteğini başarıyla kullanması nedeniyle kendisinin çok etkilendiğini söylüyor. Ve bu özelliklerin ona kendisini hatırlattığını söylüyor. Ardından G-man kapanış monologunda, uçak onları Black Mesa tesisinin dışına çıkardıkten hemen sonra nükleer basınç dalgasından önce gökyüzünü kaplayan parlak ışık Black Mesa’nın yok olduğunu bize gösteriyor. Uçağın konumu birden bire değişerek kendimizi Xen’in semalarında buluyoruz. Son olarak Half-Life’ın sonuna benzer şekilde tramvay yerine uçağın içinde kendimizi boşluğun içinde giderken görüyoruz. G-man kokpitteki portal’ı kullanarak uçaktan ayrılıyor ve ekran kararıyor ve kapanış başlıkları çıkıyor.

Half-Life: Blue Shift ve Half-Life: Decay

Blue Shift’in(Maviye Kayma) ve Decay’in(Çürüme) her ikisinde ana karakterler Barney Calhoun ve doktorlar Gina Cross ve Colette Green, G-man’i bir kez oyunun başlangıcına yakın görüyorlar ancak G-man ya onların farkında olmuyor yada onları görmezden geliyor. Bu bize G-man’in Gordon Freeman ve Adrian Shephard kadar onlara ilgi göstermediğini veya G-man’in çok meşgul olduğunu gösteriyor.

Half-Life 2

“Half Life 2’de G-man Freeman’i olması gereken yere gönderir”

Half-Life 2, Black Mesa kazasından 20 yıl sonra Gordon’un G-man ile karşılaşmasıyla başlar, bu sırada rüyaye benzer resimler black mesa test odası ve kale’nin (citadel’in) iç kısımları gözükür. G-man konuşmasında Gordon'u güvende kalması için beklemeye aldığının ipuçlarını verir ve Gordon’un Dünya’daki Combine güçlerine karşı savaşı için uygun zamanın geldiğini açıklar.

Gordon Freeman’dan sürekli “Bay Freeman” diyerek hitap eder bu giriş sahnesinde ve doktor ünvanını kullanmaz. Oyunun bitiş sahnesinde Gordon’u “Doktor Freeman” olarak hitap eder.

G-man oyundaki olaylar gelişirken çeşitli yerlerde kısa süreliğine görülmüştür. Farklı araç sahnelerinde gözükmesine rağmen çok uzaktan bizi izlediği için dikkatlice uzaktaki bazı gözlem noktalarına bakmazsanız G-man’in bizi bu bölümlerde izlediğini fark etmek çok zordur. Ayrıca oyunda bulunan TV, Bilgisayar, Projeksiyon gibi video ekranlarından da G-man bizi takip etmektedir bu ekranlarda kısa süreliğine kendini belli eder.

Kale’deki (Citadel’deki) zorlu savaşın ardından, Gordon binadaki Karanlık Enerji reaktörüne kritik hasar verir, ölümüyle sonuçlanabilecek bir patlamaya neden olur tam bu sırada G-man zamanı durdurur ve Gordon’u güvenli bir yere götürür böylece Gordon burada bir sonraki iş teklifini bekleyecektir. Ancak G-man patlamadan Alyx’i kurtarmaz onu ölüme terk eder.

Half-Life 2’nin sonu aynı Half-Life’taki boşluk gibi bir alanda geçer ve G-man’in bir çeşit kapıya ayağını basması ve kapıdaki portal gibi bir cihazla kravatını düzelttikten sonra çıkmasıyla biter.

Burada G-man bize açıkça Freeman’i beklemeye aldığını ve Freeman’in hizmetlerine uygun ilginç iş tekliflerini değerlendirdiğini bize açıklar. Half-Life’ın aksine bu sefer iş verenlerinden bahsetmez.

Mevcut durumun G-man için bu tekliflerden birini kabul etmeden önce dikkatlice düşünmesini ve planlamasını gerektirecek olağan üstü bir durum olduğunu gösterir.

Oyunun sonundaki son karşılaşmanın ardından, Doktor Breen de Freeman’e çok ilginç bir soru sorar.
Dr. Breen: “Sözleşmenizin en yüksek teklif verene açık olduğunu biliyor muydunuz?”, burada büyük ihtimalle sözleşmeden kastedilen şeyin Gordon ile G-man arasında olan sözleşme olduğunu düşünüyoruz.

Half-Life 2: Episode One

“G-man’in Episode One’daki tek sahnesi, bu sahnede Vortigaunt’lar tarafından durduruluyor. Bu sayne aynı zamanda ilk kez G-man’i her zaman yanında taşıdığı çanta olmadan gördüğümüz sahnedir. Bu sahne aynı zamanda Half-Life’ın başındaki (Resonance Cascade) Rezonans Çağlıyanında gördüğümüz Vortigaunt’ların bulunduğu sahneye benzemektedir.”

G-man Episode One’da sadece bir kez gözükür. Buda oyunun başıdır. Half-Life 2’nin bittiği Gordon’u bıraktığı karanlık odada oyun başlar. Tam Gordon’a bir şöy söylemek için ağzını açtığında solundaki parlayan mor Vortigaunt’u fark eder. G-man hafifçe eğlenmiş/gülmüş gibi görünür ama sonra bir başka Vortigaunt’u sağında bulur Vortigauntların sayısı arttığında ve etrafı sarıldığında yüzündeki sırıtma birden kaybolur. G-man önce Gordon’a tedirgince bakar, Ardından G-man ne olduğunun farkına bakınca tedirgin ifadesi kızgın ve sinirli bir ifadeye dönüşür, bu sırada 2 tane daha Vortigaunt Gordon’un yanına gelir ve kollarından tutar. G-man kravatını daha sinirli bir şekilde düzeltir ve tek bir şey söyler. “Göreceğiz bakalım!”. Gordon derhal Vortigauntlarca uzağa ışınlanır ardından Gordon, Dog (robot) tarafından Kalenin (Citadel’in) dışında bir moloz yığının altından kurtarılır.

Aynı zamanda Vortigaunt’lar G-man’in kurtarmadığı Alyx’i de patlamadan kurtardı.

Bu olayla Vortigaunt’ların G-man’in alanına/boyutuna girebildiklerini görüyoruz. Ve G-man’in planlarında ilk defa kalıcı veya geçici engellere neden olduğunu görüyoruz. G-man’in ilk defa planlarında aksilik çıktığı ve kalıcı veya geçici engellendiği durumdur.

Half-Life 2: Episode Two

“Dr. Freeman, Bu an belki “kalpten kalbe (konuşma/görüşme)” için en uygun an olmayabilir” G-man

G-man ilk defa bir grup Vortigaunt ağır yaralı Alyx Vance’i iyileşmeyle meşgulken gözükür. G-man, Gordon’a ulaşamamasının nedenini açıklar. Vortigaunt’ların G-man’in Gordon’a gözükmesine, iletişim kurmasına ve gözetlemesine engel olduğunu açıklar. G-man, Vortigaunt’ların başka bir şeyle meşgul olması, oyalanlaması için bekler böylece tekrar Gordon’a ulaşabilecektir.

Aynı Half-Life 2’deki gibi gerçek dışı, rüya gibi bir şekilde Gordon’a gözükür. Sahne farklı yerlerde geçer. (White Forest) Beyaz ormandaki roket silo’su, Judith Mossman’in Direnişe mesaj gönderdiği koridor, ve Black Mesa’daki Anormal Malzemeler Laboratuvarlar girişini andıran bir yer (bu yer başka bir yerde olabilir ancak kaplamalar, mekan ve Half-Life dokuları bize buranın Black Mesa olduğunu gösterir.)

Daha sonra bilinmeyen muhaliflerin itirazlarına, Alyx’nin sadece bir çocuk olduğu ve pratik olarak kimsenin işine yaramayacağını söylemelerine rağmen G-man Alyx’yi Black Mesa’dan çıkardığını anlatır.

Ve muhalifleri bastırma imkanı yokken onları görmezden geldiğini söyledi. Ve bu sırada ekranda Doktor Breen’in resmi birden gidip geldi. Dr. Breen G-man’in muhalifler demesiyle ekranda görüldü.
(Buradan Dr. Breen’in Alyx’in Black Mesa’dan çocukken kurtarılmasına muhalif olduğu sonucunu çıkarabiliriz.)

Ardından G-man Gordon’a Alyx’yi güvenli bir şekilde Beyaz Ormana (White Forest’a) ulaştırması için talimat verdi. Daha önce G-man’in Gordon’un hayatta kalması için yaptığı yardımları ima ederek keşke izlemekten daha fazlasını yapabilseydim dedi ancak G-man bazı kurallara kısıtlamalara uygun hareket edeceği konusunda söz vermişti. Bu sözü kime verdiğini bilmiyoruz. Ve Alyx baygın haldeyken kulağına babana şunları söyle diyor. “beklenmedik sonuçlara hazırlan (prepare for unforeseen consequences)“. Alyx G-man’i gördüğünde bu sırada, G-man daha rahat ve daha insansı görünüyor ve yanında çantasını taşımıyor.

Alyx, Beyaz Orman’a (White Forest’a) varınca babasına G-man’in mesajını iletiyor, Alyx bu mesajı sersemce ve kafasını tutarak söylüyor bu durumda bilinçsizce/istemsizce bu mesajı ilettiğini anlıyoruz. Alyx mesajı babası Eli Vance’e iletmeden önce video ekranında bir anlığına G-man görünüyor. Bu durumdan G-man’in Alyx’e istemsizce bu mesajı söylettiğini anlayabiliriz.

Alyx’in düşünmeden bu mesajı ilettiğini bize gösteren bir diğer kanıt Alyx G-man’den hiç bahsetmiyor. G-man den gelen mesajı iletirken mesajı söyleyen kişinin kim olduğunu bu iletinin kimden geldiğini söylememesi birden bire babasını görünce bunu söylemesi bunun kanıtıdır.

Eli kızında bu kelimeleri duymaktan rahatsız oldu ve şoktan dolayı neredeyse yere düşecekti. Eli daha sonra kızının odadan çıkması için bir bahane uydurdu. Eli Gordon’a “ortak arkadaşımızdan”(G-man) bende haberdarım dedi.

Daha sonra Eli, Gordon’a test örneği GG-3883’ü G-man’in verdiğini ve bu kristalin Black Mesa kazasına yol açtığını ve bu kazadan önce kulağına şu kelimeleri fısıldadığını söyledi: “beklenmedik sonuçlara hazırlan (prepare for unforeseen consequences)”.

Bu kelimeleri duyduktan hemen sonra Rezonans Çağlayanın (Resonance Cascade’in) gerçekleştiğini söyledi.

Eli daha sonra Gordon’u yapması gereken şeyi (bilinmeyen eylemi) söylecekken konuşma Alyx’in gelmesiyle bölündü. Biraz sonra Eli Gordon’a mesajın Borealis ile ilgili bir uyarı olduğuna inandığını söyledi ve Black Mesa’daki olayların tekrar yaşanmaması için Borealis’in yok edilmesi gerektiği görüşünü tekrar söyledi.
Konuşma bölünmeseydi Eli’nin söyleyecekleri şeyleri kimse bilmiyor ve bilemeyecek çünkü Eli bu konuşmaların ardından bir Combine Advisor tarafından öldürüldü.

Kaynaklar:
Half Life Serisi/Valve
http://half-life.wikia.com/wiki/The_G-Man

Nihil
Mesajlar: 2
Kayıt: Cum May 11, 2018 8:30 pm

Re: G-man

Mesaj gönderen Nihil » Çrş May 16, 2018 6:15 pm

Güzel bir yazı fakat bazı bilgiler hatalı ve eksik, ayrıca yazım hatalarını düzeltip gerekli noktalama işaretlerini kullanırsan çok daha güzel olur. Son olarak da daha fazla kaynak kullanmanı tavsiye ederim (Daha fazla ve farklı bilgi daha ilgi çekici olur.).

Kullanıcı avatarı
obantr
Site Admin
Mesajlar: 6
Kayıt: Cum May 11, 2018 2:32 pm
Konum: İstanbul
İletişim:

Re: G-man

Mesaj gönderen obantr » Cum May 18, 2018 1:15 pm

Yazım hatası olabilir henüz ona bakmadım ancak eksik ve hatalı bilgi yok.

Half Life serisini ben 10 dan fazla kez bitirdim ve Half-Life hakkında detaylı başka bir kaynak yok.

Cevapla